ေအာင္ပညာဒါနသင္တန္းေက်ာင္း

Pages

  • Home
  • ပညာဒါနသင္တန္းေက်ာင္း
  • စာေပက႑
  • ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ
  • က်န္းမာေရးက႑
  • မိဘေမတၱာ
  • မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒအားေလ့လာျခင္း
  • မွတ္သားဖြယ္ရာအဆုိအမိန္႔မ်ား
  • သတိျပဳစရာေလးမ်ား
  • The beautiful Myanmar
  • ဆက္သြယ္ရန္

Aug 20, 2014

ဖင္လန္ႏိုင္ငံအဘယ္ေၾကာင့္ ပညာေရးတြင္ထိပ္တန္း ျဖစ္ရသနည္း

ဟားဗတ္တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတိုနီဝဂၢနာက ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ပညာေရးတြင္ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာရျခင္းအား စာေမးပြဲကိုအေလးမထားမႈေၾကာင့္ဟု တိုတိုတုတ္တုတ္မွတ္ခ်က္ျပဳသြား သည္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ကမၻာအံ့ဖြယ္ ပညာေရးစနစ္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္သည့္ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသနည္း။စက္မႈလက္မႈႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံသည္ ပညာေရးတြင္ အေအာင္ျမင္ဆုံးႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ခဲ့ရသည္။အစဥ္အလာ ပညာေရးကစာေမးပြဲစနစ္ျဖင့္အဆုံးသတ္သည္။စစ္ေဆးျခင္းသည္ကေလးတစ္ေယာက္ဘ၀အတြက္အေျဖျဖစ္ေနသည္။ထိုအေနအထားကိုဖင္လန္ပညာေရးက ေတာ္လွန္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသလား ဆန္းစစ္ရန္လိုပါသည္။ ဤအေျဖကိုပါေမာကၡဝဂၢနာႏွင့္ ေဒးဗစ္ဆီ႐ိုတာတို႔၏အင္တာဗ်ဴးကအေျဖေပးႏိုင္လိမ့္မည္ထင္သည္။

Q : ဖင္လန္ႏိုင္ငံဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ရတာလဲ။ပညာေရးမွာ ေနာက္ခံေတြေကာင္းလို႔လား၊စနစ္ေတြေကာင္းလို႔လား။ဒီကေနစၿပီးဆရာ့ကို ေဆြးေႏြးေပးဖို႔ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ A : ၁၉၇၀အေစာပိုင္းေလာက္တုန္းကဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးကအဲဒီေလာက္မဟုတ္ေသးဘူး။လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးကို အေျခခံတဲ့စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္ေနလို႔ဆင္းရဲေသးတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။တကယ္ေတာ့ သူတို႔အလၽွင္အျမန္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ခဲ့ၾကတာ။ပညာေရးစနစ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့အားသစ္ေတြေလာင္းတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြအမ်ားႀကီးလုပ္တယ္။သူတို႔ကစီးပြားေရးကိုေတာင္အသိပညာကိုအေျခခံသည့္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုၿပီးလုပ္ၾကတာ။ ဒီလိုနဲ႔၁၉၇၀ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး အနာဂတ္အတြက္ ဆရာေလာင္းေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ေ႐ြးခ်ယ္ၾကတယ္။ ပညာေရးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေတာ့မယ္ဆိုၿပီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို ပထမဦးစားေပးအေနနဲ႔လုပ္ၾကတာပါ။ဆရာေတြထဲက ေ႐ြးခ်ယ္ရာမွာပ႐ိုဆန္ဆန္တကယ္ေတာ္တဲ့သူေတြကိုပဲ ေ႐ြးၾကတယ္။ဆရာတိုင္းကိုသာမန္ဘြဲ႕ေလာက္ထက္မာစတာဘြဲ႕ရဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီး ေ႐ြးၾကတာ။ဒါေၾကာင့္ဆရာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့သူေတြကိုသာမန္ဘြဲ႕ေလာက္နဲ႔မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီးအရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္လိုက္တာဟာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ပထမအေၾကာင္းတရားျဖစ္မယ္။ ဆရာ့အလုပ္ဆိုတာ ေလးစားေလာက္တဲ့အလုပ္ဆိုတာထက္ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔လည္းကန္႔သတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီး ျမႇင့္ယူခဲ့ၾကတယ္။အဲဒီလို ေလးစားဂုဏ္ယူစရာအေကာင္းဆုံးအျမင့္မားဆုံးအလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လစာေတြကအစ အျမင့္ဆုံးျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့တယ္။ဆရာအလုပ္လာေလၽွာက္တဲ့၁၀ ေယာက္မွာ ၁ ေယာက္ ေလာက္ပဲ စာသင္ခန္းထဲ ဝင္ခြင့္ရတဲ့အထိအလုပ္ကိုကန္႔သတ္ပစ္လိုက္တယ္။ဒါေၾကာင့္လည္းႏိုင္ငံတကာကPISAလို႔ေခၚေနတဲ့ပညာရည္အဆင့္ကိုသူတို႔ ေကာင္းေကာင္း ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။အေနာက္ႏိုင္ငံေတြထက္သူတို႔သာသြားတာအဲဒီအခ်က္ေၾကာင့္ပဲ။အာရွသားေတြပညာေတာ္တယ္ဆိုတဲ့အဆင့္အထိသူတို႔ကလိုက္ၿပီးၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ဒီလိုနဲ႔ ကမၻာ့အဆင့္မွာပါ ပညာေရးထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္လာခဲ့ရေတာ့တာပဲ။ Q : ဆရာေတြကိုပဲအေျခခံထားၿပီး ျပဳျပင္လိုက္တယ္။ႏိုင္ငံအတြင္းမွာစာေမးပြဲစနစ္ကိုေရာမလုပ္ၾကဘူးလား။PISAဆိုတာ ကႏိုင္ငံတကာစာေမးပြဲတစ္ခုမဟုတ္လား။ A : ဟုတ္တာေပါ့။သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္းမွာစာေမးပြဲဆိုတာမလုပ္ဘူး။စစ္ေဆးတဲ့ပုံစံ လုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကေလးေတြကိုအကဲျဖတ္ဖို႔စစ္တာေလာက္ပဲရွိတယ္။သူမ်ားေတြစစ္သလိုစာေမးပြဲပုံစံႀကီးနဲ႔စစ္တာမ်ိဳးမရွိဘူး။တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးၿပိဳင္ဖို႔ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳးေတြနဲ႔စစ္ေဆးတာမ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘူး။စာေမးပြဲမရွိေတာ့သူတို႔ကိုဘာနဲ႔မက္လုံး ေပးရသလဲဆိုရင္ကိုယ့္အလုပ္မွာကိုယ္တတ္ကၽြမ္းမႈ၊နားလည္မႈဆိုတာေတြနဲ႔တိုင္းတာမႈေတြလုပ္ရတယ္။သူတို႔ကိုပိုင္းျဖတ္တဲ့ဆရာေတြအေပၚမွာသူတို႔လုံး၀ယုံၾကည္အားထားႏိုင္တယ္။သူတို႔ေဆာင္ပုဒ္က “ကိုယ့္ကၽြမ္းက်င္မႈကိုယုံၾကည္ပါ”ပဲ။ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ဖင္လန္မွာ အျမင့္ဆုံးနဲ႔အနိမ့္ဆုံး ေက်ာင္းကြာျခားခ်က္က၄ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲရွိတယ္။ Q : ဖင္လန္မွာလုပ္ေနတဲ့ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ အေမရိကန္မွာလုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈက လုံး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါတယ္။သူတို႔နဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္အေမရိကန္ကဆရာေတြကမေကာင္းဆိုးဝါးေတြလိုျဖစ္မေနဘူးလား။ၿပီးေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႔ပညာေရးကကေလးေတြကိုစာေမးပြဲနဲ႔ဖိထားတာေလ။ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ သေဘာထားေတြက ဘာေၾကာင့္မ်ား အဲဒီေလာက္ကြာျခားေနရတာလဲဆရာ။ A : ပထမဦးဆုံး အဓိကက်တဲ့အခ်က္က ဖင္လန္ႏိုင္ငံဟာပညာေရးမွာသာမဟုတ္ဘူး တီထြင္ႀကံဆမႈမွာလည္း ထိပ္ဆုံးႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေနေသးတယ္။သူတို႔မွာစြန္႔ဦးတီထြင္ႏိုင္အားေတြအရမ္းေကာင္းၾကတယ္။ခင္ဗ်ားတို႔ အဘိုးတို႔ေခတ္ေလာက္ကဆိုရွယ္လစ္စကားမ်ိဳးေတြသူတို႔ေျပာၾကတာမဟုတ္ဘူး။ အေမရိကန္မွာလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ေနတယ္ဆိုတာကစီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အဓိက ေမာင္းေနၾကတာ။Xerox ကုမၸဏီက ေဒးဗစ္ကီရန္နဲ႔ IBM ကုမၸဏီကလူးဂါ့စ္နာတို႔ကပညာေရးဆိုင္ရာညီလာခံႀကီးတစ္ခုကိုလုပ္တယ္လို႔ၾကားတယ္။ဒါေပမယ့္သူတို႔ဘယ္ပညာေရးသမားေတြကိုမွမဖိတ္ၾကဘူး။သူတို႔ဖိတ္တာကCEO ေတြ၊အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ေတြ၊လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြေလာက္ပဲဖိတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားတာကလုပ္ငန္းေတြမွာကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြလိုတာပဲဗ်။ဘ၀အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္တဲ့ ပညာေရးလို႔ဘယ္ေလာက္ပဲေအာ္ေအာ္ပညာေရးစနစ္အေပၚအယုံအၾကည္မရွိရင္လည္း ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး။ဖင္လန္နဲ႔ဘာကြာျခားသလဲဆိုေတာ့အဲဒီမွာကႏွစ္ပါတီစနစ္ပဲရွိေပမယ့္အဲဒီႏွစ္ပါတီစလုံးကႏွစ္ေပါင္း၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ပညာေရးကိုအေလးထားလုပ္ရေကာင္းမွန္းသိတယ္။ဆရာေတြကိုတကယ့္အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေပးရ ေကာင္းမွန္းသိတယ္။သူတို႔ကလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ပညာေရးကိုလည္းပူးေပါင္းဆက္စပ္ထားတယ္။ ေပၚလစီေရးဆြဲသူေတြ ပညာေရးဘက္ကပညာရွင္ေတြ ေပါင္းစည္းညီၫြတ္ၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔အေမရိကန္မွာလိုအပ္ေနတာအဲဒါပဲဗ်။ Q : အေမရိကန္ပညာေရးနဲ႔ဖင္လန္ပညာေရးကိုႏႈိင္းယွဥ္ရတာမၽွတႏိုင္ပါ့မလားဆရာ။ဖင္လန္ႏိုင္ငံက လူမ်ိဳးတစ္စုတည္းလိုလိုပဲ ရွိတာ။အေမရိကန္မွာကလူမ်ိဳးကြဲေတြဒီေလာက္မ်ားေနတာ။ A : ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာကလူေတြထင္ထားတာထက္ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ကြဲျပားမႈေတြရွိေနပါတယ္။လူဦးေရရဲ႕ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကဒုတိယဘာသာစကားကိုေျပာၾကတယ္။ဟယ္ဆင္ကီဘာသာစကားေျပာတဲ့ ေက်ာင္းေပါင္း ၄၅ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတယ္။ဖင္လန္ကို အေမရိကန္နဲ႔ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ဘူးဆိုေပမယ့္ သူတို႔မွာလည္း အဲဒီကြဲျပားမႈေတြက အရမ္းႀကီးမားတယ္။ဖင္လန္ႏိုင္ငံရဲ႕အ႐ြယ္အစားနဲ႔လူဦးေရကကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္နယ္တစ္ျပည္နယ္စာ ေလာက္ပဲရွိတယ္။ဖင္လန္ကိုကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္ကမင္နီဆိုးတားျပည္နယ္ေလာက္နဲ႔ပဲႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရေအာင္။ ေဒသကလည္း အေတာ္ေလးတူတယ္။ဒါေပမယ့္ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္သူတို႔ကဘာေၾကာင့္ျမင့္တက္သြားရသလဲ။ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူတို႔ဆီကေန ေလ့လာသင္ယူစရာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ Q : စီးပြားေရးအရဆိုရင္ေရာဘယ္လိုေျပာမလဲဆရာ။နယူးေယာ့ခ္တကၠသိုလ္ပါေမာကၡဒိုင္ရင္းရာဗစ္ခ္်က ေျပာဖူးတယ္။ပညာေရးတစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ဒီတိုင္းျပည္ရဲ႕ဆင္းရဲမြဲေတမႈကိုမေျဖရွင္းႏိုင္ဘူးဆိုတာေပါ့။ဆင္းရဲျခင္းကိုျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြအမ်ားႀကီးေတာ့ရွိတာေပါ့။ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွာက စီးပြားေရးအရ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟခ်က္ အရမ္းနည္းတယ္လို႔သိရပါတယ္။အဲဒီလိုဆင္းရဲမြဲေတမႈနည္းပါး ျခင္းကလည္းပညာေရးမွာ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္တစ္ခုျဖစ္မေနဘူးလားဆရာ။ A : အဲဒီအတြက္အေျဖႏွစ္ခုရွိတယ္။ပထမကေတာ့လူမ်ိဳးေရးနဲ႔လူတန္းစားကြာဟမႈကိုအရင္ေျပာရမယ္။ စာေမးပြဲ စစ္ေဆးရင္ဆင္းရဲတဲ့သူေတြရဲ႕ရမွတ္ေတြကေရာဆင္းရဲလို႔နည္းမယ္ထင္သလား။ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစား ကြာျခားလို႔ လူမ်ိဳးေရးကြဲျပားလို႔ရမွတ္ေတြကြာျခားရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့မရွိပါဘူး။ဒီတိုင္းျပည္မွာက စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ မ်ားတယ္ဆိုတာမွန္ပါတယ္။ဒါေတြေလၽွာက္ေျပာရရင္ေတာ့ပိုၿပီး ေဝးလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ခ်မ္းသာတဲ့ရပ္ကြက္ကအေကာင္းဆုံးေက်ာင္းေတြနဲ႔၊ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ ယွဥ္ရင္ေတာ့ ကြာေကာင္းကြာမယ္။ ဒါေပမယ့္ဆရာရဲ႕သင္ၾကားႏိုင္စြမ္းနဲ႔ရလဒ္ေတြကိုလည္း ျပန္သုံးသပ္ရမယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက စာေမးပြဲနဲ႔တိုင္းတာေနေတာ့ဉာဏ္ေကာင္းရင္အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရမယ္။ ေအာင္မယ္ေပါ့။ဒါေပမယ့္သူတို႔မွာ ကၽြမ္းက်င္မႈေတာ့မရွိႏိုင္ဘူး။ကမၻာ့အဆင့္ကိုမီခ်င္ရင္စာက်က္ၿပီးမွတ္မိတာေလာက္နဲ႔ ျပန္ေျဖတာမ်ိဳးမလုံေလာက္ေတာ့ဘူး။ဖင္လန္သား ေတြလုပ္ေနသလိုပညာအေျခခံစီးပြားေရးကိုကမၻာ့အဆင့္အထိ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေအာင္လုပ္မွျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဖင္လန္ဘာေၾကာင့္ပညာေရးမွာတိုးတက္သလဲဆိုရင္သင္ၾကားေရးကိုအရမ္းထူးခၽြန္ေအာင္လုပ္ၾကတယ္။သူတို႔သင္ၾကားတဲ့ ပုံစံက ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္တဲ့သင္ၾကားနည္းမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။သင္ၾကားနည္းမွာသူတို႔အတြက္စံတစ္ခုသီးျခားရွိေနတယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကသင္ယူမႈမွာသူတို႔ကအေရးအႀကီးဆုံးကဘာလဲလို႔အၿမဲဆန္းစစ္တယ္။သူတို႔သင္ၾကားမႈ-သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္မွာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကိုအလြတ္က်က္မွတ္ရတာမ်ိဳးေတြလုံး၀မရွိေတာ့ဘူး။သူတို႔ကၾကက္တူေ႐ြးလိုအလြတ္႐ြတ္ပညာေရးထက္ ေတြးေခၚစဥ္းစားႏိုင္တဲ့ပညာေရးကိုဦးစားေပးလာၾကတယ္။ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ဆိုတာအလြတ္က်က္ဖို႔မဟုတ္ဘူး၊စဥ္းစားေတြးေတာဖို႔ အေျခခံလို႔သေဘာထားလာၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔အခ်မ္းသာဆုံးေက်ာင္းေတြေတာင္မွ ကမၻာ့အဆင့္မီလို႔သာေျပာေနတယ္အဲဒီလိုမလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ Q : ဒါဆိုရင္ဆရာရယ္ဖင္လန္ကိုမီဖို႔ဆိုတာပညာေရးကိုဖင္လန္လိုလိုက္လုပ္လိုက္တာနဲ႔ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။စီးပြားေရးကြာဟခ်က္ေတြ၊မညီမၽွမႈေတြ ေမ့ထားလိုက္ၿပီးသူတို႔လိုပုံတူကူးတာမ်ိဳးေပါ့။ A : စီးပြားေရးကြာျခားတယ္ေျပာရေအာင္ ဖင္လန္မွာလည္းဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေတြရွိတာပဲဗ်။သူတို႔ကဆင္းရဲတာကိုမေျပာဘူး။သင္ၾကားမႈသင္ယူမႈမွာဘယ္ေလာက္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲဆိုတာကိုပဲဂုဏ္ယူေျပာၾကတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာလည္း လူမည္းရပ္ကြက္ကဆင္းရဲတဲ့ေက်ာင္းေတြရွိတာပဲ။သူတို႔အထက္တန္းေအာင္ၿပီး ေကာလိပ္ကိုသြားရင္ ေအာင္ျမင္ၾကတာပဲဗ်။လူျဖဴေတြထက္ေတာင္ ေအာင္ျမင္ေသးတယ္။ဒီေတာ့ဆင္းရဲတာ၊စီးပြားေရးကြာဟတာေတြနဲ႔သိပ္မဆိုင္ေတာ့ဘူး။သင္ၾကားေရးပဲ အေရးႀကီးတယ္။လူမ်ိဳးကြဲျပားတာလူတန္းစားကြဲျပားတာရွိေကာင္းရွိမယ္။ဒါ ေတြကို အေၾကာင္းျပၿပီးေတာ့ ပညာေရးမွာ ကြဲျပားျခားနားႏိုင္တယ္လို႔ေျပာတာေတာ့မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ Q : ဖင္လန္သားေတြပညာေရးကို ျမႇင့္တင္ရာမွာဆရာေတြရဲ႕အခန္းက႑ကိုဦးစြာျမႇင့္တင္ခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။သူတို႔ကဆရာအလုပ္ကို ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္အလုပ္တစ္ခုလိုတန္ဖိုးထားၿပီး ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကတာပါ။ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေမရိကန္မွာကေတာ့ဆရာဆိုတာအမ်ိဳးမ်ိဳးအပုပ္ခ်ၿပီးလက္ၫႈိးထိုးစရာတစ္ခုအေနနဲ႔သေဘာထားၾကတာ။အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဆရာ့အေနနဲ႔ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။ A : သူတို႔ကဆရာကိုသိပၸံပညာရွင္ေတြလို႔ထင္ၿပီး၊စာသင္ခန္းကိုဓာတ္ခြဲခန္းလိုသတ္မွတ္ထားၾကတာ။ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ကဆရာတိုင္းကိုမာစတာဘြဲ႕တစ္ခုခုရမွအတန္းကိုအပ္တာ။သူတို႔ယုံၾကည္ထားတာက မာစတာဒီဂရီတစ္ခုခု ရထားတဲ့သူေတြဟာပညာေရးဆိုင္ရာသေဘာတရားကိုပဲသင္သင္၊လက္ေတြ႕ပဲလုပ္လုပ္ ေပါက္ကရလုပ္မယ့္သူေတြလို႔ မထင္ၾကဘူး။သူတို႔ကသင္ၾကားမယ့္အေၾကာင္းအရာေတြကို ေကာင္းေကာင္းျပင္ဆင္တတ္မယ္၊ဘာသင္ရမယ္ဆိုတာသိတယ္၊ဘယ္လိုသင္ရမယ္ဆိုတာလည္းသိၾကတယ္။ဒါကသူတို႔ဘာေၾကာင့္မာစတာဘြဲ႕ရေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္ရသလဲဆိုတဲ့ပထမအခ်က္။ ဒုတိယအခ်က္ကသူတို႔ကဆရာအလုပ္ကိုငတ္လို႔လုပ္တာဆိုတာထက္တတ္လို႔ဝင္လုပ္ၾကတာမ်ားတယ္။တကယ့္ကိုပ႐ိုေတြဆန္ဆန္ဝင္လုပ္ၾကတာ။လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာမွာလည္းပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ အျပည့္ရွိၾကတယ္။ ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာတစ္ဦးကိုတစ္ဦးအျပည့္အကူအညီေပးၾကတယ္။သင္ခန္းစာေတြကို ပူးေပါင္းျပင္ဆင္ၾကတယ္။အႀကံဉာဏ္ေတြေပးၾကတယ္။အဲဒီလိုတစ္ဦးကိုတစ္ဦး အႀကံဉာဏ္ေပးတာကိုလည္း ဆရာလုပ္တယ္လို႔မယူဆၾကဘူး။သင္ခန္းစာေတြကိုႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေကာင္းတယ္ေျပာေျပာ ဆိုးတယ္ေျပာေျပာအလယ္ေခတ္ပညာသင္စနစ္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲသြားေနၾကေသးတယ္။ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေနကုန္အလုပ္လုပ္ရတယ္။ ေန႔တိုင္းလုပ္ရတယ္။တစ္ဦးတည္းလုပ္ေနရင္ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းေတြ က်ဆင္းတတ္တယ္ဆိုတာ ဖင္လန္သားေတြ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ဦးတည္း လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အေနအထားေတြကိုသူတို႔ ေရွာင္ၾကတယ္။ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္းရဲ႕ရလဒ္ေတြကိုသူတို႔ ေကာင္းေကာင္းသိေအာင္ ေလ့က်င့္ထားၾကတယ္။ဒါေၾကာင့္လည္းသူတို႔ေအာင္ျမင္ၾကတယ္။
ေအာင္ပညာဒါန Unknown at 7:01 AM
Email ThisBlogThis!Share to XShare to FacebookShare to Pinterest
Labels: ပညာေရး

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home
Subscribe to: Post Comments (Atom)

http://www.agenziabozzo.it/bandiere_animate/Bandiera_animata_flag_Myanmar_dal_2010.gif

ယေန႔ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

Time in Rangoon

ကမၻာ့စံေတာ္ခ်ိန္မ်ား

World Time Difference
  Kyat Exchange Rate
International Dialing Codes

Sample Text

Total Pageviews

ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား






ဤစာမ်က္နွာအားႏွစ္သက္သေဘာက်သူမ်ား

Subscribe To

Posts
Atom
Posts
Comments
Atom
Comments

စုစုစည္းစည္း

  • The beautiful Myanmar (5)
  • ကဗ်ာ (1)
  • က်န္းမာေရးက႑ (28)
  • စာေပက႑ (78)
  • ဓမၼပဒပါဠိေတာ္ ပါဠိ ျမန္မာ အဂၤလိပ္ (8)
  • ပညာဒါနသင္တန္းေက်ာင္း (7)
  • ပညာေရး (3)
  • ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ (20)
  • မွတ္သားဖြယ္ရာအဆုိအမိန္႔မ်ား (4)
  • မိဘေမတၱာ (10)
  • မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအားေလ့လာျခင္း (12)
  • သတိျပဳစရာ (7)

Sample Text

Social Icons

Social Icons

About Me

Unknown
View my complete profile

Featured Posts


သတၱ၀ါဟူသေရြ႕ တရားေတြ႕ ခ်မ္းေျမ႕သာယာရွိပါေစ၊
ပညာႏွင့္တူေသာ အလင္းဟူသည္ ေလာကမွာမရွိ။

ယေန႔ျမန္မာသကၠရာဇ္


သိခ်င္ရာ ရွာၾကည့္မည္

တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိေသာဆရာ/ မမ်ား

၁။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္
၂။ ဦးေအာင္ေက်ာ္မင္း B.Sc (Phys:) Q, AGTI (MT)
ပညာေရးမွဴ း
၃။ ေဒၚေအာင္ေအာင္ယု B.Sc (Phys:) Q, AGTI ( MT)
ဒု ပညာေရးမွဴ း
၃။ ဦးသန္႔ဇင္ B.Sc (Phys) AGTI (MT)
၄။ ဦး၀င္းေက်ာ္ထြန္း BE. (MC)
၅။ ဦး၀င္းေက်ာ္သန္း BE. (MC)
၆။ ေဒၚနီလာေအာင္ BA.(Eng) AGTI (MT)
၇။ ေဒၚေကခုိင္ျငိမ္း MA (EPP)
၈။ ေဒၚေမခုိင္ျငိမ္း Mc.S.C
၉။ ဦးသက္ကိုကုိ LLB
၁၀။ေဒၚေနျခည္ေထြး BA (English)
၁၁။ေဒၚေအးျမင့္သန္း BA (Geography)
၁၂။ေဒၚသီတာထြန္း BA (Geography)
၁၃။ဦးဟိန္းေ၀ယံေအာင္ တတိယႏွစ္ GTC (EP)
၁၄။ဦးစည္သူ တတိယႏွစ္ GTC (EP)
၁၅။ေဒၚယမံုႏုိင္ B.Sc (Che:)
၁၆။ေဒၚတင္ဇာလြင္ BA.(Geography)
၁၇။ဦးမ်ိ ဳးမင္းဦး B.com
၁၈။ေဒၚမာလာ BA (Myanmar)
၁၉။ဦးေအာင္သူရ အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္
၂၀။ဦးသန္႔ဇင္ေအာင္ အေနာက္ပုိင္းတကၠသိုလ္
၂၁။ေဒၚသက္ထားသူဇာႏြယ္ အေနာက္ပုိင္းတကၠသိုလ္

၂၀၁၄/၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္ ပညာသင္ၾကားလွ်က္ရွိေသာ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား

AGEC၁။အ႒မတန္း ၅ ေယာက္ AGEC
AGEC၂။န၀မတန္း ၃၄ ေယာက္AGEC
AGEC၃။တကၠသုိလ္၀င္တန္း ၅၈ ေယာက္ AGEC

၂၀၁၄/၅ ပညာသင္ႏွစ္ ပညာပါရမီကုသုိလ္ရွင္မ်ား

၁။ ကိုမင္းသိန္းထြန္း+မလဲ့ရည္၀င္း ေခတၱ စကၤာပူ
အလွဴ ေငြက်ပ္ (၁၀၀၀၀၀) တစ္သိန္း
၂။ ကုိေအာင္စည္၀င့္+မလြင္ေက်ာ႔ေက်ာ႔သိန္း သမီး ဂ်ဴ းရင့္လကၤာ
MYA THIDA HOTEL & Sleepln HOSTEL မိသားစု
အလွဴေငြက်ပ္ (၁၂၀၀၀၀) တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္း။
၃။ ကိုမ် ဳိးမင္း ( ေခတၱ) နယူးပါပူး၀ါးဂီနီ
အလွဴ ေငြက်ပ္ (၁၀၀၀၀၀) တစ္သိန္း
၄။ ကိုေဇာ္လင္းေထြး (ေခတၱ) ယူေအအီး
အလွဴ ေငြက်ပ္ (၁၀၀၀၀၀) တစ္သိန္း
၅။ ကုိသန္႔ဇင္ႏွင့္ GTL ၀န္ထမ္းမ်ား
ေမလ၊ အလွဴ ေငြ က်ပ္ (၁၀၅၀၀၀) တစ္သိန္းငါးေထာင္
၆။ ကိုသန္႔ဇင္ႏွင့္ GTL ၀န္ထမ္းမ်ား
ဇြန္လ၊ အလွဴ ေငြက်ပ္ (၁၁၇၀၀၀) တစ္သိန္း တစ္ေသာင္းခုႏွစ္ေထာင္၊
၇။ကုိေအာင္ေက်ာ္မိသားစု
ေက်ာက္တလံုးၾကီးျမိဳ႕နယ္ ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕
အလွဴ ေငြ က်ပ္ (၅၀၀၀၀) ငါးေသာင္း
၈။ ကိုစုိးလင္းဦး(ခ) ခ်စ္သူ၊ အင္းစိန္ အလွဴ ေငြ
က်ပ္ (၄၅၀၀၀)ေလးေသာင္းခြဲ
၉။ ကုိ၀င္းေဇာ္ ( စာေရးဆရာေနသစ္မွဴ း) ေခတၱ (USA)အလွဴ ေငြ က်ပ္ ၅၀၀၀၀ က်ပ္
၁၀။
ကုိသန္႔ဇင္ႏွင့္ GTL ၀န္ထမ္းမ်ား
ဂ်ဴလိုင္လ၊ အလွဴ ေငြ က်ပ္ (၉၄၅၀၀)


ပန္းတိုင္ရွိရာ



ဒူးမတုန္နဲ႔ကေလး
ဒီလုိထရပ္လုိက္တာကိုက
ေျခလွမ္းေတြစႏိုင္ဖို႔အတြက္ပါပဲ။

ရပ္ႏိုင္ေတာ့မွ
မင္းဘ၀ရဲ႕ ပထမေျခလွမ္း
မင္းစၿပီးလွမ္းရမွာ…။

ေၾကာက္စိတ္မ၀င္နဲ႔ကေလး
ပထမေျခလွမ္းမွယိုင္လဲ
ဒူးၿပဲခ်င္ၿပဲမယ္
လဲရင္ျပန္ရပ္
ေနာက္ထပ္ေျခလွမ္းေတြစမယ္။

ေလးဖက္တြားရင္းေက်နပ္
ထၿပီးမရပ္ဘဲေနမယ့္အစား
ရပ္စမ္းလဲစမ္း
ရဲရဲလွမ္း ကေလး…
(ၿပီးရင္)
ေျပးလမ္းေပၚတက္ၾကရေအာင္။

ေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း)


သင္ေသသြားေသာ္



ေၾသာ္.........

လူ႔ျပည္ေလာက

လူ႔ဘ၀ကား

အုိရနာရ

ေသရဦးမည္


မွန္ေပသည္တည့္


သို႔ျပီးတကား

သင္ေသသြားေသာ္

သင္ဖြားေသာေျမ

သင္တုို႕ေျမသည္

အေျခတိုးျမင့္

က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္၏မ်ိဳးသား

စာစကားလဲ ၾကီးပြားတက္ျမင့္

က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္ဦးခ်၍ အမွ်ေ၀ရာ

ေစတီသာႏွင့္

သစၥာအေရာင္

ဥာဏ္တန္ေဆာင္လည္း

ေျပာင္လွ်က္၀င္းလွ်က္


က်န္ေစသား

ဆရာေဇာ္ဂ်ီ

ပရဟိတဟူသည္




ပရဟိတ မြန္ျမတ္လွ
ႏြမ္းပါးရွာသူ ခ်ိဳ႕တဲ့သူကို
ကူညီမစ ေထာက္ပံ့ၾကသည္
ပရဟိတ မြန္ျမတ္လွ။
မိဘမဲ့သူ ကံဆိုးသူကို
ကူညီယုယ ျပဳစုၾကသည္
ပရဟိတ မြန္ျမတ္လွ။
မသန္စြမ္းသူ အားႏြဲ႕သူကို
ကူညီေဖးမ ပံ့ပိုးၾကသည္
ပရဟိတ ျမင့္ျမတ္လွ။
မက်န္းမာသူ နာေသာသူကို
ကူညီေစာင္မ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္
ပရဟိတ မြန္ျမတ္လွ။
ပညာနည္းသူ ဉာဏ္မြဲသူကို
ကူညီတြဲၾက အလင္းျပသည္
ပရဟိတ မြန္ျမတ္လွ။
ကြယ္လြန္ရွာသူ သက္မဲ့သူကို
ကူညီ၀ိုင္းၾက သျဂႋဳဟ္ၾကသည္
ပရဟိတ မြန္ျမတ္လွ။
ဘ၀ခရီး လမ္းမႀကီးကို အသီးသီး သူငါ ေလွ်ာက္လွမ္းရာ၀ယ္
ေမာရွာပန္းရွာ မ်ားလွစြာကို စာနာေဖးမ ကူညီၾကသည္
ပရဟိတ ျမတ္အလွတည့္ ျပဳၾကပုဂၢိဳလ္ မ်ားထိုထို၏
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အစုစုကို သာဓုႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚမိတကား။

( မင္းယုေ၀ )

သင့္အျမင္မ်ားကို ဤေနရာတြင္ ေရးသားေပးပါရန္ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္





လူၾကိဳက္အမ်ားဆံုး Post မ်ား

  • သိမ္းထားသင့္တဲ့ အဖိုးတန္ ဆိုစကားမ်ား
    ဘ၀ ရဲ႕ မိုင္တိုင္မ်ား   သိမ္းထားသင့္တဲ့ အဖိုးတန္ ဆိုစကားမ်ား -------------------------- -------------------- ...
  • တို ့ေဆး
    ယခုတေလာ ျပည္တြင္းမွ ဒုစရိုက္ဂိုဏ္းမ်ားက တို ့ေဆး မ်ားသံုး၍ လုရက္မွု-မုဒိန္းမုွခေလး ငယ္မ်ားအား တို ့ေဆးသံုးလ်ွက္ ဖမ္းဆီးခံရသည့္ သ...
  • သမိုင္းစာအုပ္မ်ား (၄၈ အုပ္) ဖတ္ရႈ႕ စုေဆာင္းလိုသူေတြ အတြက္
                                (၁) အင္း၀ေရႊနန္းေရာက္ ျဗိတိသွ် သံအဖြဲ႔မွတ္တမ္း (၁၈၅၅)(တကၠသိုလ္ေန၀င္း) http://www.mediafire.com/ ?z9ypq...
  • ပရဟိတ ဟူသည္
    ပရဟိတ ( Philanthropy ) ဆိုေသာ ေ၀ါဟာရသည္ လူထုကို ခ်စ္ေသာ တိုက္႐ိုက္အနက္ရၿပီး ... အေျခခံျပႆနာမ်ားကို အဓိကက်သည့္ ေျဖရွင္းမႈအတြက္ ရင္းႏွီး...
  • တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ပံုစံသစ္ကိုမိဘတိုင္း သိၾကပါေစ
    ဒသမတန္းေအာင္ျမင္သည့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္စိစစ္ ေရြးခ်ယ္သည့္ပံုစံသစ္ကို လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္ (၂၀၁၄-၂၀၁၅)မွစတင္၍ ေျပ...
  • ေမတၱာသုတ္အနက္၊ ရြတ္ဆုိရက်ဳိး
    ၁။ေဟ ၊ အိုသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ။ယႆပရိတၱႆ၊ အၾကင္ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏။ အႏုဘာ၀ေတာ ၊ အစြမ္းရွိန္ေစာ္အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္။ ယကၡာ ၊ နတ္အမ်ားတို႕သည္။ ဘီသနံ ...
  • ေအာင္ပညာဒါနတြင္ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားေနၾကေသာ တကကၠသိုလ္၀င္တန္း ေက်ာင္းသား/သူမ်ား
  • ၃။ စိတၱ၀ဂၢ
    ၃၃။ ဖႏၵနံ စပလံ စိတၱံ၊ ဒူရကၡံ ဒုႏၷိ၀ါရယံ။   ဥဇံု ကေရာတိ ေမဓာ၀ီ၊ ဥသုကာေရာ၀ ေတဇနံ။  ၃၄။ ၀ါရိေဇာ၀ ထေလ ခိေတၱာ၊ ၾသကေမာကတဥဗၻေတာ။  ပရိဖႏၵတိဒံ စိ...
  • (no title)
    ကုသိုလ္ ဥစၥာ က်န္းခန္႔သာ၍ ပညာတန္ခိုး တမ်ိဳးမ်ိဳးမွ အက် ဳးိမထြက္ ထုိေန႔ရက္ စိတ္ပ်က္၀မ္းနည္းဖြယ္။ လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာရင္ လူ႕ဘ၀နဲ႔ထိုက္တန္တဲ့...
  • န၀မတန္းေက်ာင္းသား/သူ မ်ားအတြက္ ေအာင္ပညာဒါနသင္တန္းေက်ာင္း၏အခ်ိန္စာရင္း
    ေန႔ 8 to 9:30 9:00 to 11:00 12:30 to 2:30 3:00 to 4:30 4:40 to 6:00 တနဂၤလာ ဓာတု ဓာတု ျပန္လည္စစ္ေဆး ျခင္း အဂၤါ အဂ...

Blog Archive

  • ▼  2014 (175)
    • ►  10/26 - 11/02 (5)
    • ►  10/19 - 10/26 (3)
    • ►  10/12 - 10/19 (3)
    • ►  09/14 - 09/21 (8)
    • ►  09/07 - 09/14 (8)
    • ►  08/31 - 09/07 (21)
    • ►  08/24 - 08/31 (9)
    • ▼  08/17 - 08/24 (30)
      • ၆။ ပ႑ိတ၀ဂၢ
      • Yangon & Environment
      • Shan State & Environment
      • ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ဒါေလးေတြဂရုစိုက္
      • ပါရာစီတေမာေဆးႏွင့္ တြဲမေသာက္သင့္ေသာအရာမ်ား
      • သီလပညာသည္သာ အျမတ္ဆံုး
      • အဖိုးတန္ ဆိုစကားမ်ား
      • ရင့္က်က္သူျဖစ္ဖို႔
      • ဖင္လန္ႏိုင္ငံအဘယ္ေၾကာင့္ ပညာေရးတြင္ထိပ္တန္း ျဖစ္ရသ...
      • ၅။ ဗာလ၀ဂၢ
      • အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔မွ ေတာင္းဆိုသည...
      • ကုသိုလ္ ဥစၥာ က်န္းခန္႔သာ၍ ပညာတန္ခိုး တမ်ိဳးမ်ိဳးမွ...
      • " ဆရာၾကီး သမီး ျမက္ပင္ေလးကို အျမစ္က နႈတ္လိုက္ပါၿပီ "
      • ျပသနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ?
      • အႏွိဳင္းမဲ့မီး
      • လူေကာင္ေသးရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမ်ား
      • Top 10 Myanmar Travel Destinations
      •  Shwedagon Pago In Yangon Myanmar is well known...
      • ႐ိုးသားျခင္းသည္သာ
      • "ကေလးမ်ား၏ လက္ဦးဆရာ"
      • တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ပံုစံသစ္ကိုမိဘတိုင္း သိၾကပါေစ
      • အေပ်ာ့စားသတၱဳ
      • အေနာက္ကမၻာနဲ႔ အစၥလမ္ေလာကသားတို႔ ရခိုင္အေရးမွာ ဘာလိ...
      • အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း (အပိုင္း ၂ )
      • ၄။ ပုပၹ၀ဂၢ
      • ၃။ စိတၱ၀ဂၢ
      • က်န္းမာေရးအတြက္ စက္ဘီးစီးမယ္
      • ဘဝၾကီး မွာေပ်ာ္ေအာင္ေနတတ္ဖို႕ ဒီအခ်က္ေလးေတြက အေထာက...
      • သုခေပး၍ ေပ်ာ္ရႊင္ပါ
      • ျခင္မလာေစတဲ့ သဘာ၀ေဆးနည္း
    • ►  08/10 - 08/17 (10)
    • ►  08/03 - 08/10 (38)
    • ►  07/27 - 08/03 (36)
    • ►  07/20 - 07/27 (4)
Theme images by konradlew. Powered by Blogger.