Aug 15, 2014
အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္ (အပိုင္း ၁)
ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)၊ ဇူလိုုင္ ၂၁၊ ၂၀၁၃
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ေအာင္ဆန္းတပ္ဦး မိုးကုတ္ရိပ္သာ၌က်င္းပခဲ့ေသာ အင္းစိန္ သံဃာ့အစည္း အေ၀းႀကီး (ဇြန္လ ၂၇-ရက္ေန႔က) ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ၿပီးစီးခဲ့တယ္။ ထိုအစည္းအေ၀းႀကီးကို သံဃာေတာ္မ်ားက ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသနည္း။ ဘယ္အတြက္ က်င္းပခဲ့ၾကသနည္း။
ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အေျခအေန ဘာေတြျဖစ္ေနသနည္းဆိုတဲ့အေမးကို ေလ့လာသုံးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ လူမ်ဳိးေရးအဓိကရုံးေတြ၊ လူမ်ဳိးစု ျပႆနာေတြ၊ တိုင္းရင္းသားအမည္ခံခ်င္တဲ့ တိုင္းရင္း သားမဟုတ္သူတို႔ရဲ႕ လူ႔အခြင့္ေရး ေတာင္းဆိုမွုျပႆနာေတြ၊ လယ္ယာေျမ ျပႆနာေတြ၊ ဒီျပႆနာ ေတြႏွင့္ ရွုပ္ေထြးေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ̏မုန္းတိုင္းကထန္ထန္ တိုင္းျပည္ကႏုႏု˝မို႔ ဆိုတာမ်ဳိးလိုပဲ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းဆဲကာလမွာ ဒီလိုျပႆနာေတြ မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ေနေတာ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမွုေတြႏွင့္ အလူးအလဲ ခံေနရသူေတြကေတာ့ ျပည္သူလူထုေတြပါ
Aug 14, 2014
စိတ္ဓာတ္က်ေနသလား သူငယ္ခ်င္း?
အရင္ဆံုးေၿပာခ်င္တာကေတာ့ စိတ္ဓာတ္က်တယ္ဆိုတာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ထဲမဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လူသားအားလံုး စိတ္ဓာတ္က်တတ္ၾကပါတယ္။ ပိုက္ဆံမရွိလို႔၊ ခ်စ္သူနဲ႔အဆင္မေၿပလို႔ မိသားစုနဲ႔အဆင္မေၿပလို႔၊ အလုပ္မွာအဆင္မေၿပလို႔၊ စာေမးပြဲက်လို႔၊ ရုပ္မလွလို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုစိတ္ဓာတ္က်ေနတတ္က်ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္က်တာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြးပါဘူး။ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့သူေတြေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာမယ္လို႔သင္ထင္မွာေပါ့။ တကယ္ေတာ့သင္ထင္သလိုမဟုတ္ပါဘူး။
လွပေၾကာ႔ရွင္းျမန္မာ့အဖိုးတန္ေရတံခြန္ၾကီးငါးခု
(၁)ဘံုတလာ ေရတံခြန္
ဘံုတလာ ေရတံခြန္သည္ခ်င္းျပည္နယ္၏က်က္သေရေဆာင္အရွည္ဆုံးေရတံခြန္ျဖစ္ျပီး
မတူပီျမိဳ႕၏၁၆မိုင္အကြာတြင္တည္ရွိပါသည္။
ဘံုတလာ ေရတံခြန္သည္အဆင့္ကိုးဆင့္ရွိျပီးအျမင့္ေပ၁၅၀၀ရွိပါသည္။
ဘံုတလာ ေရတံခြန္သည္အဆင့္ကိုးဆင့္ရွိေသာ္လည္းအဆင့္ငါးထိသာ
သြားေရာက္ႏိုင္ျပီးက်န္အဆင့္မ်ားမွာသြားေရာက္ရန္မလြယ္ကူေသးပါ။
(၂) ဆဒံုးေရတံခြန္
ဆဒံုးေရတံခြန္ သည္ကခ်င္ျပည္နယ္ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ႏွင့္ ၁၆ မိုင္ခန္႔အကြာ ဆဒံုးၿမိဳ႕နား တြင္တည္ရွိပါသည္။ဆဒံုးေရတံခြန္ သည္ကခ်င္ၿပည္နယ္၏ ကိုလိုနီေခတ္က နယ္ၿခဲ ့မ်ားကို ေတာ္လွန္ခဲ ့တဲ ့ ဆဒံုးခံတပ္ေဟာင္း တည္ရွိခဲ ့ရာ ဆဒံုးၿမိဳ ့ႏွင္ ့ မိုင္အနည္းငယ္မွ် ကြာေ၀း
သည္ ့ေနရာေလးမွာ တည္ရွိျပီး ၿမစ္ၾကီးနားမွ ၀ိုင္းေမာ္၊ ၀ိုင္းေမာ္မွ ကန္ပိုက္တီ (တရုတ္နယ္စပ္)ၿမိဳ ့သို ့ကုန္သြယ္ ကူးသန္းရာ တရုတ္ လုပ္သားမ်ား လာေရာက္ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ့လမ္းမၾကီးေဘးမွာပဲ တည္ရွိ ေနပါသည္။ ဆဒံုးေရတံခြန္ သည္အဆင့္ခုႏွစ္ဆင့္ရွိျပီးေအးျမေသာ ေတာင္က်ေရမ်ား ၂၄ နာရီစလံုး
စီးဆင္းေနပါသည္။
(၃) စိုင္းတင္ ေရတံခြန္
စိုင္းတင္ေရတံခြန္သည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ တြင္အၾကီးမားဆံုး ေရတံခြန္ တခု ျဖစ္ျပီး
ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႔ မွ အေရွ႕ဘက္ မိုင္(၃ဝ) အကြာတြင္ တည္ရွိပါသည္။ ေရတံခြန္စီးဆင္းရာ၌ အဆင့္ခုႏွစ္ဆင့္ႏွင့္စီးဆင္းေနၿပီး ျမန္မာ႔တန္ဖိုးႀကီးသယံဇာတတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
(၄) ပြဲေကာက္ေရတံခြန္
ပြဲေကာက္ေရတံခြန္သည္မနၲေလးတိုင္းျပင္ဦးလြင္ျမိဳ႔နယ္တြင္လားရႈိး - မႏၱေလးသြားကားလမ္း နံေဘးတြင္ ရွိပါသည္။ပြဲေကာက္ ေရတံခြန္သည္ ေပ ၃၀ အျမင့္ရွိျပီးအဆင့္ေလးဆင့္ရွိပါသည္။
ပြဲေကာက္ေရတံခြန္ကို B.E Waterfalls ဟုေခၚဆိုပါသည္။ႃဗိတိလွ်ကိုလိုနီေခတ္ကမူ
Hampshire Falls ဟု ေခၚဆိုၾကပါသည္။
(၅) ဓါတ္ေတာ္ခ်ိဳင့္ ေရတံခြန္
ဓါတ္ေတာ္ခ်ိဳင့္ေရတံခြန္ သည္အနီးစခန္းတြင္တည္ရွိျပီးျပင္ဦးလြင္-မႏၱေလး ကားလမ္းမၾကားတြင္ရွိပါသည္။ဓါတ္ေတာ္ခ်ိဳင့္ေရတံခြန္ သည္အျမင့္ေပ ၁၂၂မီတာရွိျပီးအနက္မွာ၉၁မီတာရွိပါသည္။ဓါတ္ေတာ္ခ်ိဳင့္ေရတံခြန္ သည္အဆင့္သုံးဆင့္
ရွိျပီးေအာက္ေျခမွေရတံခြန္ထိပ္ထိမိနစ္ကိုးဆယ္ခန္႕ၾကာျမင့္ပါသည္။
Aug 12, 2014
တိုတိုထြာထြာ ျမန္မာ႔ေဆးျမီးတိုမ်ား
ဆီးေအာင့္ေရာဂါ အတြက္......
ေယာက်ာၤးဆီး ၊ မိန္းမ မီး " ဆိုေသာစကားရွိပါသည္။
ေယာက်ာၤးသားမ်ား အဖို့ ဆီးေရာဂါဟာ အလြန္ပဲ ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။
ဆီးေရာဂါေအာင့္ေရာဂါ သက္သာေပ်ာက္ကင္း
ေစေသာေဆးနည္းမွာ..............
ၾကံရည္ကိုတစ္ဖန္ခြက္ မွာ အၿပည့္ထည့္ပါ။
ၿပီလွ်င္ ဇာတိပၹဳိလ္သီးကို (၅)ပံု (၁)ပံု ေသြး၍
ထည့္ေမႊၿပီး ေသာက္လိုက္ပါ။ဆီးေအာင့္ေရာဂါ
သက္သာေပ်ာက္ကင္းသြားပါလိမ့္မည္။
ေခ်ာင္းဆိုး (တီဘီ)ေရာဂါ..............
ေခ်ာင္းဆိုးလို စိတ္မညစ္နဲ့ေတာ့
ေဆးနည္း.... ေတာေလးညွင္းဟု ေခၚေသာ
အပင္ကို အၿမစ္မွနုတ္၍ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္ကို
ၿပဳတ္ သံုးခြက္တစ္ခြက္တင္ က်ိဳေသာက္ပါ။
ရိုးရိုးေခ်ာင္းဆိုးလ်င္ တစ္ရက္ ၊ ႏွစ္ရက္
ေသာက္ရု့မွ်ႏွင့္ သက္သာေပ်ာက္ကင္း ပါသည္။
တီဘီေရာဂါသည္မ်ားအဖို့ စြဲေသာက္လွ်င္ သက္သာ
ေပ်ာက္ကင္းပါလိမ့္မည္။
အပင္ပံုစံ....
လမ္းေဘးတြင္ အေလ့က် ေပါက္ပါသည္။
အပြင့္မွာ အဝါေလးမ်ားၿဖစ္၍ အသီးပံုမွာ
ေလးညွင္းႏွင့္ တူပါသည္။
မိုးတြင္းအခါ အပင္မ်ားစြာ ေတြ့ရ၍ မိုးကုန္လွ်င္
အပင္မွာရွားပါးသြားပါသည္။
အသက္ရွဴ လမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ
ေရာဂါ ရွိသူမ်ား ေရမ်ားမ်ားေသာက္ဖို ့လို........
သင့္မွာ အဆုတ္ေလျပြန္ေရာင္ေရာင္နာ (bronchitis) ၊ အဆုတ္ေလေအာင့္နာ သို ့မဟုတ္ အဆုတ္ပြျခင္း
(emphysema) စတဲ့ အသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ
ေရာဂါ ေ၀ဒနာ ရွိပါသလား၊ ဒါဆိုရင္ ၈ေအာင္စ၀င္
ဖန္ခြက္ႏွင့္ေရ ဒါမွမဟုတ္ အျခား အရည္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကို
တေန ့၄ခြက္မွ ၆ခြက္ အထိ ေသာက္ေပးပါ။
အရည္ က ေရာင္ရမ္းေနတဲ့ ေလျပြန္အထက္ပိုင္းရွိ
အက်ိအခၽြဲ (Mucus) မ်ားကို က်ဲေစတဲ့အတြက္
ေခ်ာင္းဆိုးလိုက္တဲ့ အခါ သလိပ္ေတြကို
အလြယ္တကူ ဟပ္ထုတ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေရေႏြးပူ ၊ ဆီပူေလာင္လွ်င္ .......
ေရေႏြးပူ၊ ဆီပူေလာင္လွ်င္ ... ေလာင္ေသာ
ေနရာကုိ ၾကက္ဥအကာ ခ်က္ခ်င္း လိမ္းေပးပါက ...
အရည္ၾကည္ဖုေပါက္ျခင္း၊ အမာရြတ္ထင္ျခင္း
လုံး၀မရွိပါ။ (အလြန္ အသုံးတဲ့သည့္ နည္းပါ)
အေညာင္းအကိုက္အတြက္ေဆးတစ္လက္........
အေညာင္းသမားေတြအတြက္ေပါ့....
ဘာေတြလုပ္လိုပဲ ေညာင္းေညာင္း ကိုယ္လက္မ
သယ္ခ်င္ေအာင္ ေညာင္းေနရင္ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္
ေအးတဲ့ရာသီေတြမွာ ကိုက္ခဲတတ္တဲ့ သူမ်ားအတြက္ ....
ေဆးနည္း... မိႆလင္ ၊ ခ်င္း(ဂ်င္း)တို့ကို ဆတူေရာ၍
ညက္ေအာင္ေထာင္းၿပီး အရက္ဦးရည္(မီးေတာက္)နွင့္
ပုလင္းတြင္ထည့္ စိမ္ထားပါ။(ၾကာေလေကာင္းေလပါ)
လိမ္းၾကည္ရာ ပူရွိမ္းရွိမ္း နွင့္ ေၾကာအၿခင္မ်ား
ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသြား ေစပါသည္။
ေဆးစြမ္းထက္သည့္ ကင္ပလင္းရြက္ .........
ဆီးအိမ္ ေက်ာက္တည္ၿခင္း၊ ေက်ာက္ကပ္ေက်ာက္တည္ၿခင္း
တို့ကို လူသိမ်ားေသာ သံမနိုင္ရြက္ကို စားသံုးၿခင္းတို့ၿဖင့္
ေက်ာက္မ်ား ၿပဳတ္က်ၿခင္း၊ ဆီးထဲတြင္ ပါသြားၿခင္း
တို့ၿဖင့္ သက္သာေပ်ာက္ကင္းနိုင္ပါသည္။
သို့ေသာ္ သည္းေၿခအိတ္တြင္ တည္ေနေသာ
ေက်ာက္တို့မွာမူ သံမနိုင္ေက်ာက္မနိုင္ၿဖင့္ မေပ်ာက္နိုင္ပါ။
သည္းေၿခအိတ္တြင္ရွိေသာ ေက်ာက္မ်ား ေၾကသြားၿပီး
သက္သာေပ်ာက္ ကင္းနိုင္သည္နည္းမွာ ေဆးစြမ္း
ထက္သည့္ ကင္ပလင္းရြက္ကို စားသံုးၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
အရြက္မွာ ခ်ဥ္ေသာအရသာရွိပါသည္။
၎အရြက္ကို ခ်ည္ရည္ဟင္း၊ စပ္ခ်ဥ္ဟင္း
စသည္ ခ်က္ၿပဳတ္စားၿခင္း၊ ေရေႏြးေၿဖာ၍
သုပ္စားၿခင္း ၊ ၿပဳတ္၍ တို့စားၿခင္း၊ အေၿခာက္လွန္း၍
ေရေႏြးၾကမ္းအေနၿဖင့္ ေသာက္ၿခင္း
တို့ ၿပဳလုပ္ အသံုးၿပဳနိုင္ပါသည္။
၎၏ အစြမ္းကား သည္းေၿခေက်ာက္ ေၾကေစရုံသာမက
ကုိယ္အတြင္းရွိ အဆုတ္၊အသည္း၊ ကလီစာမ်ားရွိ
အညစ္အေၾကးမ်ာကိုပါ သန့္စင္ေပးနိုင္ေသာ
အစြမ္းထက္ေသာ ေဆးသစ္ရြက္ ၿဖစ္ပါသည္။
၎၏ အရြက္ ပံုသ႑ာန္မွာ သေၿပရြက္နွင့္
ဆင္၍ ၊ အေရာင္မွာ စိမ္းဝါဖန့္ဖန့္ၿဖစ္ၿပိး၊
အသားမွာ ထူ၍နုးညံ့ပါသည္။
သိပ္ရင္လြန္းသည့္ အရြက္မ်ားမွသာ အသားၾကမ္းပါသည္။
ကနီနယ္၊ကင္းနယ္၊ မင္းကင္းနယ္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊
ေရဦး ၊ ဒီပဲယင္းၿမိဳ့နယ္ရွိ ေက်းလက္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း
ေပါမ်ားစြာ ေပါက္ေရာက္ေလ့ရွိပါသည္။
(၆)လခန့္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ စားပါက သည္းေၿခေက်ာက္
ေၾကသြားေစသည့္ ေဆးနည္း တစ္လက္ၿဖစ္ပါသည္။
လိပ္ေခါင္းေပ်ာက္တဲ့ တေဇာင္း(ရွားေစာင္း)လက္ညွိဳး.......
ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွာ ရွိေသာ လိပ္ေခါင္းနွင့္
ခႏၶာကိုယ္အၿပင္တြင္ ထြက္က်ေနေသာ
လိပ္ေခါင္းသာလွ်င္ အဓိက ၿဖစ္သည္။
အၿပင္တြင္ထြက္ေနေသာလိပ္ေခါင္း၏ ပံု
သ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ၾကည့္ၿပီး လိပ္ေခါင္းအမည္
အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚၾကသည္။
က်ြန္ေတာ္ ေတြ့ေသာ လိပ္ေခါင္းသည္
တြဲက်ေန၍ ထိုင္သည္ အခါ ဖေနာင့္နွင့္
ပိတ္ထား၍ ထိုင္ေနရသည္။
ဒါမွမဟုတ္ တရြတ္ေခြေပၚတြင္ ထိုင္ေနရသည္။
သူအတြက္ ေန့ရွိသေရြ့ လမ္းေလွ်ာက္ သြားလာလို့
လည္းမရ၊ ထိုင္လို့လည္းမရ။ ညည္းတြားေနရသည္။
ေဆးနည္း....
ရွားေစာင္းလက္ညွိဳး လက္နွစ္ဆစ္ခန့္ကို
ထန္းလ်က္နွင့္ ေတ၍ ည,နံနက္ သံုးရက္
ဆက္တိုက္ ေက်ြးလိုက္ေသာ အခါ ထြက္က်ေနေသာ
လိပ္ေခါင္းမွာ ၿပန္ဝင္းသြားပီး သြားလာ လွုပ္ရွား၍
ရေၾကာင္းေတြ့ရေပသည္။
ပံုသ႑ာန္
ရွားေစာင္း လက္ညွိဳးမွာ ေလးေၿမာင့္
အဆစ္လိုက္ အဆစ္လိုက္ ႏြယ္ပံုသ႑ာန္
ေပါက္ ေရာက္ေနသည္။
အရြက္မွာ ကြမ္းရြက္အေသး ပံုသ႑ာန္၊ အပြင့္မွာ
အၿဖဴ အဆုပ္အဆုပ္ ပြင့္ေပသည္။ စိုက္ပ်ိဳးရန္
အလြန္လြယ္ပါသည္။
ႀကြက္ႏုိ ့ေပ်ာက္ေဆး .......
ခ်င္းတက္ကို ထိပ္ဘက္မွ ဓားၿဖင့္လွီးပါ။
ထိုလွီးထားေသာေနရာအား ထံုးၿဖင့္တို႔ၿပီး
ၾကြက္ႏို႔ေပၚမွာ ၿဖည္းၿဖည္း ခ်င္း ပြတ္ေပးပါ။
ၾကြက္ႏို႔က တၿဖည္းၿဖည္းပါးသြားပါမည္။
ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ေဝဒနာ
တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ခဲ့ သည္မွာ အႏွစ္ (၂၀)နီးပါးပင္ရွိိခဲ့ ၿပီ။ သည္အေတာအတြင္း ဟိုးအရင္စာသင္စ ၁၉၉၅-၉၆ ေလာက္ကေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ယခုေက်ာင္းသားမ်ား၏အေနအထားကို ႏိႈင္းခ်ိန္ယွဥ္ထုိးၾကည့္မိ၏။ ျမန္မာစာဘာသာရပ္အေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈ၊ အေလးထားမႈကစလို႔ တတ္ေျမာက္နားလည္မႈအဆံုး အစစအရာရာကြာျခားလာသည္ ဟုခံစားမိသည္။ တစ္ႏွစ္ခ်င္း ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္မသိသာေသာ္လည္း (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ ခြာၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို သိသာသည္။
ကြၽန္ေတာ္ဆယ္တန္းသင္စ မွာ တပည့္တစ္ေယာက္ေတြ႕ခဲ့ဖူး သည္။ စကားေျပလက္ေရြးစင္စာ အုပ္ထဲက သင္ခန္းစာေတြကို ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕မဖတ္ႏိုင္။ ပါဠိသက္ေဝါဟာရမ်ားကိုအသာထား၍ ႐ိုး႐ုိးျမန္မာစာလံုးမ်ားကိုပင္ အသံထြက္ခ်င္သလို ထြက္တတ္ သည္။ စာေမးပြဲစစ္ၾကည့္လုိက္ ေတာ့လည္း အမွတ္ (၁၀၀) ဖိုး ေမးခြန္းကို (၃၆) မွတ္ႏွင့္က်ေနသည္။
ထုိတပည့္ကိုေတြ႕ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အံ့အားတသင့္ျဖစ္ ခဲ့ရ၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္က ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားတစ္ ေယာက္သည္ အျခားဘာသာရပ္ ေတြမွာညံ့ေနေစဦး။ ျမန္မာစာက် သည္လိုေတာ့မရွိခဲ့။ ထုိ႔အျပင္ ေက်ာင္းျပ႒ာန္းစာအုပ္မေျပာႏွင့္ အျပင္ကဝတၳဳေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ ကုိေတာင္ တစ္ေန႔တစ္အုပ္ငွား ဖတ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ဆိုေတာ့ ထို တပည့္က စာေမးပြဲလည္းေအာင္ မွတ္မရသည့္အျပင္ စာကိုလည္း အဓိပၸာယ္သိေအာင္ပင္ မဖတ္ႏိုင္ ရွိေလရာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ မ်ားစြာ အံ့ၾသမိခဲ့ရေလသည္။
ယခု အႏွစ္ (၂၀)ဝန္းက်င္ရွိ လာသည့္အခါ စာေမးပြဲစစ္လိုက္ ၍ ျမန္မာစာက်တာလည္း အဆန္းတၾကယ္မဟုတ္ေတာ့။ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ထဲက သင္ခန္းစာေတြကို ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ မဖတ္ႏိုင္တာ လည္း ထူးျခားဆန္းၾကယ္အံ့ၾသ ဖြယ္မဟုတ္ေတာ့။ စာေမးပြဲစစ္ ၾကည့္လွ်င္ ကေလးအမ်ားစုက ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္လည္း မေျဖၾကသလို ေအာင္မွတ္လည္း မရၾက။ သင္ခန္းစာေတြကို တစ္ ေယာက္ခ်င္း ထဖတ္ခိုင္းလွ်င္ လည္း စာက်က္သလို ပုဒ္စုတစ္ခု ကို ႏွစ္ခါသံုးခါထပ္ရြတ္သူက ရြတ္၊ စာထဲမပါသည့္‘တဲ့’ေတြ အမ်ားႀကီးထည့္ရြတ္သူက ရြတ္ ႏွင့္ သင္ခန္းစာကို အရသာခံဖို႔ မေျပာႏွင့္ အဓိပၸာယ္ပါ ဘာမွန္း မသိျဖစ္ရေလသည္။
ပိုဆုိးလာတာေလးကိုေျပာ ပါဦးမည္။ စာဖတ္သူမ်ားကို ညည္းျပေနသည္ဟုလည္း မထင္ပါႏွင့္။ အမွန္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ သည္ျပႆနာကို မည္သို႔ကုစားရမည္မွန္းမစဥ္းစား တတ္ေတာ့၍ ကိုယ့္ေပါင္ ကိုယ္လွန္ေထာင္းသလိုျဖစ္သည့္ ယခုကိစၥကို ေရးျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ကဗ်ာလက္ေရြးစင္မွာကိုးခန္းပ်ဳိ႕ကထုတ္ ႏုတ္ထားသည့္‘ဝိဇၨာသိပၸလူ႔ကိစၥ’ ဟုအမည္ေပးထားေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါပါသည္။ ေျပာလိုသည့္ အခ်က္ေပၚလြင္ေစရန္ ကဗ်ာကို အနည္းငယ္ေဖာ္ျပပါရေစ။
‘သက်႐ူပံ၊ ႀကံႀကံသမွ်၊ ေတာင့္တရာရာ၊ တတ္ေကာင္း စြာသား၊ ဝိဇၨာသိပၸ၊ လူ႔ကိစၥကို၊ ငယ္ကမသင္၊ ေပ်ာ္ပါးလြင္မူ၊ အၾကင္သူအား၊ စကားေခ်တင္၊ သဘင္မၿပဲ႕၊ ခံတြင္းမဲ့သို႔၊ ခ်ဳိ႕တဲ့ပညာ၊ ညႇိဳးမ်က္ႏွာႏွင့္၊ ရြံရွာလန္႔ ထိတ္၊ အသံဆိတ္၏’
ဒါကဗ်ာရဲ႕ ပထမပိုဒ္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္က ကဗ်ာကိုရြတ္ျပၿပီး လူတို႔ႀကံစည္သမွ်၊ ေတာင့္တ သမွ်၊ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာက စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့အ ေၾကာင္း ပညာ၏တန္ခိုးထက္ပံုကို ဥပမာ၊ဥပေမယ်ေတြႏွင့္ ရွင္းျပလိုက္သည္။ သည့္ေနာက္ ပညာဟူသည္ လူ႔ကိစၥျဖစ္၍ ငယ္စဥ္ကတည္းက ပညာသင္ရမည့္ အေၾကာင္း၊ ပညာမသင္ဘဲ ေပ်ာ္သလိုေနခဲ့လွ်င္ ႀကံဳေတြ႕ခံစားရမည့္ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားကို ဆရာေတာ္က ဖြဲ႕ဆိုထားေၾကာင္း ရွင္းျပကာ ‘ကဗ်ာထဲက အၾကင္သူဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကိုရည္ၫႊန္းထားလဲကြ’ဟု ေက်ာင္းသားအားလံုးကို ၿခံဳ၍ေမးလိုက္သည္။ သည္တြင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို အိပ္မေပ်ာ္ေအာင္ ဒုကၡေပးမည့္ ကိစၥဆိုးႀကီးႏွင့္ တည့္တည့္တုိးပါေတာ့သည္။ ေက်ာင္း သားေတြေျဖလိုက္ၾကတာ။တစ္ ေယာက္တစ္ေပါက္။ ‘သူ႔ရည္းစား’တဲ့။ ‘သူ႔မိန္းမ’တဲ့။ ‘သူ႔ခ်စ္သူ’တဲ့။ ‘ၾကင္နာရတဲ့သူ’တဲ့စံုေန ေအာင္ေျပာၾကသည္။ ေတာ္ပါ ေတာ့ဟု မနည္းတားရသည္။ စာသင္သည့္အခါ တက္တက္ႂကြႂကြသင္တတ္သည့္ ကြၽန္ေတာ့္ စိတ္ဓာတ္ေတြလည္း အဝီစိေရာက္ေအာင္ ထုိးက်သြားရသည္။ ေနာက္အတန္းေမးလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း။ ပညာမဲ့ သူကိုရည္ၫႊန္းတာဟုေျပာႏုိင္သည့္သူ အေတာ္နည္းပါသည္။ ‘အၾကင္’ဟုေတြ႕လိုက္သည္ႏွင့္ ထင္ရာျမင္ရာေျပာၾကျခင္းျဖစ္ပါ သည္။
အရင္ႏွစ္ေတြက တစ္ခါမွ် သည္လိုေမးမၾကည့္ဖူးခဲ့။ ေမး ၾကည့္စရာလည္း မလိုေလာက္ ေအာင္ အဓိပၸာယ္ကရွင္းေန သျဖင့္ သည္အတုိင္းပဲ သင္သြားခဲ့ သည္။ ယခုႏွစ္တြင္မွ အတန္းတစ္ တန္းတြင္ အမွတ္မထင္ေမးၾကည့္ မိရာမွ ကေလးအမ်ားစု နားမ လည္မွန္းသိလိုက္ရျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ႏွင့္ ေနာက္အတန္းေတြပါ ထုိ သင္ခန္းစာေရာက္၍ ဆက္ေမး ၾကည့္ရာ ‘အၾကင္သူ’ဟူသည္ မည္သူ႔ကိုရည္ၫႊန္းေၾကာင္း မွန္ ေအာင္ေျပာႏုိင္သည့္သူ အေတာ္ နည္းပါးေၾကာင္းေတြ႕ရေလ၏။ သည္အတိုင္းဆိုလွ်င္ အျခား ကဗ်ာေတြ၊ စကားေျပေတြကိုလည္း အဓိပၸာယ္ေတြရွင္းျပ၊ သင္ျပေနသည့္တိုင္ သူတို႔နားလည္ၾကပါရဲ႕လား။ ကြၽန္ေတာ္ သံသယျဖစ္မိသည္။ စာေမးပြဲစစ္လိုက္ေတာ့လည္း အသင့္ေရးၿပီးသားမွတ္စုေတြကို အလြတ္က်က္ၿပီးေျဖေနၾကသျဖင့္ ထိုက္သင့္သည့္ အမွတ္ေတာ့ရေနၾကသည္။ အျခားခက္ဆစ္တို႔၊ သဒၵါတို႔၊ ေမးခြန္းတိုတို႔ကရသည့္အမွတ္ႏွင့္ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ စာေမးပြဲကေတာ့ ေအာင္သြားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကဗ်ာကိုလည္း မခံစားတတ္၊ စကားေျပေတြဖတ္ၿပီး သုတလည္းမသိ၊ ရသလည္းမသိဆိုလွ်င္ စာေမးပြဲတစ္ခု ေအာင္သြားတာကလြဲၿပီး သူတို႔အတြက္ ဘာအက်ဳိးရွိမည္နည္း။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ေကာ။ အဖိုးတန္သည့္ လူခြၽန္လူမြန္ကေလးေတြ ရလာႏိုင္ပါ့မလား။ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားရင္းအိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရပါသည္။
သည္ကိစၥကို ေပါ့ေပါ့တန္ တန္သေဘာထား၍မရပါ။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား တကၠ သိုလ္ဝင္တန္းမွာ ကိုယ့္ေက်ာင္း ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရးဦးစားေပး သင္ၾကားေနေသာသင္ၾကားနည္း စနစ္မ်ားကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ ၾကည့္ဖို႔လုိၿပီထင္ပါသည္။ ကေလးေတြကိုစာသင္ရင္း ကြၽန္ေတာ္ခဏခဏေျပာမိသည့္စကားတစ္ခြန္းရွိသည္။ ‘‘ငါတို႔က မင္းတို႔ထက္စာရင္ ကံေကာင္းတယ္ကြ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ငါတို႔က ပညာေရးစနစ္ဆိုးနဲ႔တုိးေပမယ့္ ငါတို႔ကိုသင္ေပးတဲ့ဆရာေတြကပညာေရးစနစ္ေကာင္းက ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ဆရာေတြကြ။ မင္းတို႔က်ေတာ့ ပညာေရးစနစ္ကမေကာင္းတဲ့အျပင္ ငါအပါအဝင္ မင္းတို႔ကိုသင္ေပးေနတဲ့ဆရာေတြအားလံုးက စနစ္ဆုိးက ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ဆရာေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီအထဲ ဆရာအလုပ္ကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာထားတဲ့ဆရာေတြနဲ႔ေတြ႕ရင္ေတာ့ မင္း တို႔တစ္ေတြ လူေတာ္ေတြျဖစ္ မလာဘဲ လူေရွာ္ေတြခ်ည္းျဖစ္ ကုန္မွာေသခ်ာတယ္ကြ’’ဟု တစ္ ခါတေလ ဘယ္သူ႔ကိုစိတ္အခ်ဥ္ ေပါက္လာမွန္းမသိသည့္အခါ ကြၽန္ေတာ္ေျပာမိတတ္သည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ မတည္ ၿငိမ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ၾကားမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မ်ဳိးဆက္ေလာက္ ကစၿပီး ေျမစာပင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက ‘သူ တုိ႔အခ်ဳပ္အျခာအာဏာတည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေရး’ကိုသာ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ႏွင့္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကၿပီး ပညာေရးကို ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ပစ္ထားခဲ့ ၾကသျဖင့္ ဆယ္စုႏွစ္ငါးခုမက ၾကာလာသည့္အခါ ေက်ာင္းေတြ မွာ အရည္အေသြးရွိသည့္ဆရာ ေတြလည္း ရွားပါး၊ သင္နည္း စနစ္ေတြလည္းလြဲေခ်ာ္။ သည္လို ႏွင့္ မွတ္စုေပး၊ အလြတ္က်က္ေျဖ သည့္စနစ္က ယခုတိုင္ႀကီးစိုးေန ေတာ့သည္။ သည္အထဲ သင္ ေထာက္ကူပစၥည္းကမျပည့္စံု၊ လက္ေတြ႕လုပ္စရာမရွိ။ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးေတြက ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕ကလြဲ ၿပီး နယ္ေက်ာင္းအမ်ားစုမွာ စာ ၾကည့္တိုက္အသံုးျပဳခြင့္မရႏွင့္ ၾကာေတာ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ စာတစ္ ပုဒ္ကိုဖတ္ၿပီး အဓိပၸာယ္ဘာမွန္း မသိသည့္ကေလးေတြ၊ မခံစား တတ္သည့္ကေလးေတြ တျဖည္း ျဖည္းမ်ားလာရေတာ့သည္။
ယခုအစိုးရသစ္လက္ထက္ မွာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေတြလုပ္ေနသည္ဆုိေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ ထင္သာျမင္သာ မရွိေသး။ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေတြ လည္း မေျပာင္းႏုိင္ေသး။ စာေမး ပြဲစနစ္ေတြလည္း ထူးမျခားနား။ မွတ္စုေပး အလြတ္က်က္ေျဖ သည့္စနစ္ႀကီးကလည္း ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲ။ ေက်ာင္းတိုင္းက လည္း တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ ခ်က္ျမင့္မားေရးကိုပဲ အာ႐ံုထား ေနၾကသည္။ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္ ေအာင္ေအာင္၊ ေအာင္ခ်က္ ေကာင္းမွ မ်က္ႏွာပန္းလွမည္ဆို ေတာ့ သင္ခန္းစာတစ္ခုကို နား လည္ဖို႔ထက္ အလြတ္ရဖို႔ကိုပဲ ဆိုင္ရာတို႔ တြန္းအားေပးေနၾက ေတာ့သည္။ အစိုးရမင္းမ်ားက လည္း ၂၀၁၅ နီးလာေလေလ ကေလးေတြအေရးထက္ သူတို႔ အေရးက ပိုအေရးႀကီးေနေလ ေတာ့ တစ္ပီတည္းပီ၊ တစ္အာ တည္းအာရင္း ပညာေရးဥပေဒ ေတြသာ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းေန ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕မွာေတာ့ လွည့္ေတာင္မၾကည့္ႏိုင္ၾကေတာ့ ေပ။
သည္ပံုဆိုလွ်င္ျဖင့္ ကြၽန္ ေတာ္တို႔၏ပညာေရးက ႏိုင္ငံ တကာအဆင့္အသာထား၍ အာ ဆီယံအဆင့္မီရန္ပင္ အေတာ္ခဲ ယဥ္းေနပါဦးမည္။ ယခုပင္လွ်င္ လူသားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ၫႊန္းကိန္းက ေနာက္ဆံုး၊ အဆင္းရဲဆံုးက အဆင့္(၁၂)ျဖစ္ေနလွ်င္ ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာ သည့္ထက္ဆိုးဖို႔သာရွိပါေတာ့သည္။
သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေတြ၊ သင္ ၾကားနည္းစနစ္ေတြ၊ စာေမးပြဲ စနစ္ေတြ အမွန္တကယ္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲလာမည့္ေန႔ရက္ေတြကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္း ကြၽန္ေတာ္အိပ္ ပ်က္ညေတြမ်ားလွပါၿပီ။ ။
မင္းသန္းထိုက္ (ေဒးဒရဲ)
http://www.7daydaily.com/story/17302#.U92vRmMtqUk
ဒါဖတ္ၿပီး မငိုပါနဲ႔။ ပိုၿပီး သိတတ္ပါ
ဖတ္ရင္းမ်က္ရည္၀ဲမိလို႔..သူငယ္ခ်င္းတို႔ကိုလဲၿပန္မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္... "ရွင့္ အဖြားၾကီးကို ဘယ္ေန႕ပို႕မွာလဲ ? " … နံနက္ ေစာေစာစီးစီး ဇနီးသည္ ျဖစ္သူရဲ႕ စိတ္မရွည္သံကို စိတ္မခ်မ္းေျမ႕စြာ ၾကားလိုက္ရသည္…။ "ပို႕မွာေပါ့ကြာ.. မင္းကလဲ.. ငါ့အေမေလာက္ မ်က္ေစာင္းထိုးေနတာပဲ " "အို…ထိုးရမွာပဲ… ရွင့္အေမက ေနရာတကာပါေနတာကိုး… ကၽြန္မ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘူး.. ရွင့္အေမကို ဒီတစ္ပတ္ထဲ ပို႔ရင္ပို႕.. မပို႕ရင္ေတာ့ ကၽြန္မ သားေလးေခၚၿပီး အေမ့အိမ္ သြားေနေတာ့ မယ္…" "ကဲ.. ဒီတစ္ပတ္ထဲ ပို႕ရင္ ၿပီးတာပဲ မွတ္လား.." ေျပာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လွည့္ထြက္လာခဲ့သည္..။ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမ ခ်ိဳ က အေမ့ကို ဘုိးဘြားရိပ္သာ ပို႕ရန္ ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္..။ ခ်မ္းသာေသာ မာနၾကီးေသာ ဂုဏ္ျဒပ္အရွိန္အ၀ါၾကီးမားေသာ အသိုင္းအ၀ုိင္းမွ ေပါက္ဖြားလာသည့္ သူမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ခန္႕က လက္ထပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္…။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိသားစုက ဆင္းရဲပါသည္..။ ငယ္စဥ္ကတည္းက အေဖဆံုးပါးသြားသျဖင့္ မိခင္ျဖစ္သူက ေစ်းေရာင္းၿပီး ေက်ာင္းထားေပးခဲ့ကာ အေမတစ္ခုသားတစ္ခု ဘ၀ျဖင့္ ရုန္းကန္ခဲ့ရသည္..။ သူမနဲ႕ ခ်စ္သူျဖစ္ရတာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ လံုး၀မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တဲ့ ဆုလာဒ္ တစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္..။ သူမ မိသားစု အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ သေဘာမတူ တားဆီးထားသည့္ၾကားမွ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ကို အရဲစြန္႕ၿပီး လိုက္ခဲ့သည္..။
Aug 11, 2014
၂။ အပၸမာဒ၀ဂၢ
၂၁။ အပၸမာေဒါ အမတပဒံ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။
အပၸမတၱာ န မီယႏၲိ၊ ေယ ပမတၱာ ယထာ မတာ။
၂၂။ ဧ၀ံ ၀ိေသသေတာ ဉတြာ၊ အပၸမာဒမွိ ပ႑ိတာ။
အပၸမာေဒ ပေမာဒႏၲိ၊ အရိယာနံ ေဂါစေရ ရတာ။
၂၃။ ေတ စ်ာယိေနာ သာတတိကာ၊ နိစၥံ ဒဠွပရကၠမာ။
ဖုသႏၲိ ဓီရာ နိဗၺာနံ၊ ေယာဂေကၡမံ အႏုတၱရံ။
၂၁။ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းသည္ နိဗၺာန္၏အေၾကာင္းတည္း၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ ေသျခင္း၏အေၾကာင္းတည္း၊ မေမ့မေလ်ာ့ေသာသူတို႔သည္ ေသသည္မမည္ကုန္၊ ေမ့ေလ်ာ့ေသာသူတို႔သည္ ေသသည္ မည္ကုန္၏။
၂၂။ မေမ့ေလ်ာ့ေသာ ပညာ႐ွိတို႔သည္ ဤသို႔ ထူးျခားေၾကာင္းကိုသိ၍ မေမ့ေလ်ာ့ေသာ သတိတရား၌ ႐ႊင္လန္း၀မ္း ေျမာက္ကုန္လ်က္ အရိယာတို႔၏ က်က္စားရာ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါး၌ ေမြ႔ေလ်ာ္ၾကကုန္၏။
၂၃။ ထိုပညာ႐ွိတို႔သည္ (သမထ ၀ိပႆနာ စ်ာန္ႏွစ္ပါးျဖင့္ ကိေလသာကို) ႐ႈိ႔ၿမႇိဳက္ကုန္ၿပီးလွ်င္ အျမဲမျပတ္ လံု႔လ ျပဳကုန္၍ မတြန္႔မဆုတ္ လံု႔လထုတ္ကုန္လ်က္ ေယာဂေလးပါး၏ကုန္ရာ အတုမ႐ွိျမတ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ၾက ကုန္၏။
21. Awareness is the path to the deathless (Nibbana), unawareness, the path of death. Those who are aware do not die; those who are unaware are as if dead already.
22.Those who, with a clean mind have seen this truth, those who are wise and ever-watchful, they feel the joy of watchfulness, the joy of the path of the Noble Ones (Ariyas).
23. And the wise who devote themselves to meditation and in deep contemplation with ever-living power advance on the path, they in the end reach Nibbana, incomparable release from bonds.
၉၁ မွတ္ နဲ႔ ၉မွတ္
“ဆရာမ.. ဒီတစ္ေခါက္ အဂၤလိပ္စာအမွတ္သိပ္မေကာင္းလို႔ သမီးကို ေမေမဆူတယ္” စာေမးပဲြေျဖတုိင္း အမွတ္ေကာင္းခဲ့တဲ့ တပည့္တစ္ဦးရဲ႕စကားနဲ႔ ဝမ္းနည္းတဲ့ အျပဳအမူေၾကာင့္ သူ႔ရမွတ္ကိုကြ်န္မစိတ္ဝင္စားသြားခဲ့တယ္။ “ဒီတစ္ေခါက္ အဂၤလိပ္စာ ဘယ္ႏွမွတ္ရတာလဲ” “ဟို... ၉၁ မွတ္ပါ ဆရာမ”
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရဲ႕ လွ်ဳိ႕ဝွက္အမွတ္
လူတခ်ဳိ႕က ျပည့္စံုတဲ့ဘဝမွာ ေနရတယ္ဆိုေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ဝိညာဥ္က အၿမဲနာက်င္မြန္းက်ပ္ေနတယ္။
ပံုျပင္တစ္ပုဒ္က ဒီလိုဆိုပါတယ္။
အဘိုးအိုတစ္ဦးဟာ မေသဆံုးခင္ သားကိုေခၚၿပီး “သား… အေဖ သိပ္မေနရေတာ့ဘူး။ သားဘဝ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ေစဖို႔ အေဖေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”
“အေဖ… ဘဝမွာဘယ္လိုေနထိုင္မွ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကိုရမလဲ သားကိုေျပာျပပါ”
“ျပင္ပေလာကထဲ ဝင္ေလွ်ာက္ၾကည့္ပါ… ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့နည္းေတြကို လူေတြက သားကို ေျပာျပပါလိမ့္မယ္”
အဘိုးအိုေသဆံုးၿပီးေနာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကိုရွာဖို႔ သားျဖစ္သူခရီးထြက္ခဲ့တယ္။ လမ္းခရီး ျမစ္ေခ်ာင္းေဘးတစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ကမ္းစပ္ေဘးမွာ ျမင္းတစ္ေကာင္ေတြ႔လိုက္တယ္။ ျမင္းက ပိန္လွီအိုမင္းေနတယ္။ ျမင္းက လူငယ္ကို “လူေလး.. လူေလး.. ဘယ္ကိုသြားမလိုပါလိမ့္” လို႔ေမးတယ္
“ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို သြားရွာမလို႔ပါ။ ဘယ္ေနရာမွာရွိႏိုင္မယ္ဆိုတာ ေျပာျပႏိုင္မလား”
“လူေလး.. က်ဳပ္ေျပာမယ္။ က်ဳပ္ဟာ ငယ္ရြယ္တုန္းက ျမက္ႏုေလးစား၊
ေရၾကည္ေလးေသာက္ဖို႔ပဲသိခဲ့တယ္။ အစာခြက္ထဲ က်ဳပ္ေခါင္းကို ထိုးထည့္လိုက္တာနဲ႔ အစာကက်ဳပ္ပါးစပ္ေရွ႕ အဆင္သင့္ေရာက္လာတတ္တယ္။ အိပ္ဖို႔၊ စားဖို႔ကလဲြၿပီး တျခား ဘာကိုမွ က်ဳပ္စိတ္မဝင္စားခဲ့ဘူး။ အဲဒီတုန္းက က်ဳပ္ဟာကမာၻေပၚမွာ အေပ်ာ္ဆံုးလို႔ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာ က်ဳပ္အသက္ႀကီးလာေတာ့ လူေတြကက်ဳပ္ကိုစြန္႔ပစ္လိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေလးကို က်ဳပ္မွာခ်င္တာက ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ႏုပ်ဳိမႈကို တန္ဖိုးထားပါ။ က်ဳပ္လိုကိုယ့္ရဲ႕ႏုပ်ဳိမႈကို အလာဟႆ မသံုးျဖဳန္းလိုက္နဲ႔။ ကိုယ့္အတြက္ တစ္ပါးသူ အဆင္သင့္စီစဥ္ထားေပးတဲ့ ဥစၥာပစၥည္းေပၚမွာလည္း မသာယာနဲ႔။ အရာအားလံုးကို ခြန္အား၊ လံု႔လ၊ ဝီရိယစိုက္ထုတ္ၿပီး ႀကိဳးစားရမယ္။ တျခားလူအတြက္ေပးဆပ္မယ့္ ကိုယ့္ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို
ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္ခံယူတတ္ရမယ္။ ရႈပ္ေထြးမွာကို မေၾကာက္နဲ႔။ ဒါမွ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို လူေလးတစ္သက္လံုး ခံစားႏိုင္လိမ့္မယ္”
လူငယ္ဟာ ျမင္းနဲ႔လမ္းခဲြၿပီးေနာက္ ခရီးဆက္ခဲ့ျပန္တယ္။ လမ္းမွာေျမြတစ္ေကာင္နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ေျမြက “ဘယ္သြားမလဲ” လို႔ သူ႔ကိုေမးခဲ့တယ္။
“ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို သြားရွာမလို႔ပါ။ ဘယ္ေနရာမွာရွိႏိုင္မယ္ဆိုတာ
ေျပာျပႏိုင္မလား”
“က်ဳပ္ေျပာျပမယ္… က်ဳပ္က က်ဳပ္မွာရွိတဲ့အဆိပ္နဲ႔ အၿမဲဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားခဲ့တယ္။ လူတိုင္း က်ဳပ္ကိုေၾကာက္ၾကလို႔ ဘယ္သူ႔မွက်ဳပ္ေလာက္မေတာ္ဘူးလို႔ ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္ထင္တာေတြမွားခဲ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ လူေတြက က်ဳပ္ကို သတ္ပစ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ မုန္းၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြကို က်ဳပ္ေရွာင္ခဲ့ရတယ္၊ ေၾကာက္ခဲ့ရတယ္။ လူေလးရဲ႕ပါးစပ္မွာလည္း အဆိပ္ရွိတယ္။ စကားလံုးေတြနဲ႔ လူေတြကိုထိခိုက္နာက်င္ေအာင္ မေျပာဆိုမိဖို႔ လူေလးသတိထားရမယ္။ ဒါမွ လူေလးတစ္သက္မွာ အေၾကာက္အရြံ႔ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။ လူေတြကို ပုန္းေရွာင္စရာမလိုဘူး။ ဒါမွ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို လူေလးရမွာျဖစ္တယ္”
ေျမြေျပာတာကို နားေထာင္ၿပီး လူငယ္ခရီးဆက္ခဲ့ျပန္တယ္။
ေလွ်ာက္ရင္း… ေလွ်ာက္ရင္း သစ္ပင္တစ္ပင္ထက္မွာ အျပာႏုေရာင္အေမႊးအေတာင္နဲ႔ ေတာက္ေျပာင္လွပတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္ကို ေတြ႔လိုက္တယ္။
“ဘယ္သြားမလို႔လဲ.. ေကာင္ေလး”
“ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို သြားရွာမလို႔ပါ။ ဘယ္ေနရာမွာရွိႏိုင္မယ္ဆိုတာ
ေျပာျပႏိုင္မလား”
“ေကာင္ေလး.. မင္းၾကည့္ရတာ ခရီးေတာ္ေတာ္ပန္းခဲ့တယ္ထင္တယ္။ မင္းမ်က္ႏွာေပၚမွာ ဖုန္ေတြျပည့္လို႔၊ အကႌ်ေတြလည္း ၿပဲရိလို႔၊ စိတ္လည္းႏြမ္းခဲ့ပံုရတယ္။ ဒီလိုပံုစံနဲ႔ဆိုရင္ လမ္းသြားလမ္းလာေတြက မင္းကိုေရွာင္လိုက္ၾကမယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းက မင္းနဲ႔ေရစက္ဆံုလိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ က်ဳပ္ေျပာမယ္.. စိတ္အပါအဝင္၊ မင္းကိုယ္ေပၚက ဖုန္ေတြကိုရွင္းၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလးလုပ္လိုက္ ဒါမွ မင္းပတ္ဝန္းက်င္ကအရာေတြ သပ္ရပ္လွပလာလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းက မင္းဆီကိုလာလိမ့္မယ္”
လူငယ္က သေဘာေပါက္နားလည္စြာနဲ႔ အိမ္ကိုျပန္ခဲ့ေတာ့တယ္။
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို ေနရာတကာ လိုက္ရွာေနစရာမလိုပါဘူး။ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းက ကိုယ့္ရင္မွာ ကိန္းေအာင္းေနတယ္ဆိုတာကို သူနားလည္လိုက္တယ္။
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကိုေတာင့္တရင္ အရင္ဦးဆံုး ကိုယ့္စိတ္ဝိညာဥ္ထဲကေန ရွာယူပါလို႔….
မူရင္း--He Yue-Qing (何躍青) ျပဳစုတဲ့ စိတ္အာဟာရၾကက္ေပါင္းရည္ စာအုပ္မွ
ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Tuesday, October 06, 2009)
အရမ္းေလးစားဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ ေကာင္ေလး
တေန႔ေတာ့ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ ကုမၸဏီ ဒါရုိက္တာ တစ္ေယာက္ ရုံးဆင္းခ်ိန္ေလာက္မွာ သူ႕ရဲ႕ရုံးခန္းကေန ရုံးေရွ႕ရပ္ထားခဲ့တဲ့ သူ႕ရဲ႕ အမုိးပြင့္ ကားအသစ္ေလးကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္တယ္။ ကားနားမွာ ၁၃ ႏွစ္ အရြယ္ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ဟာ ကားေလး ကုိ လွည့္ပတ္ၾကည့္ေနၿပီး သေဘာက်ဟန္နဲ႔ ကားကုိ ကုိင္ၾကည့္လိုက္ အတြင္းထဲက ကားကူရွင္မ်ားကုိပါ ေငးၾကည့္လုိက္နဲ႔ အလုပ္ရႈပ္ေနတာ ေတြ႕လုိက္တယ္။ ဒီေတာ့ ကားကုိ တခုခုနဲ႔မ်ား ျခစ္ေပးလုိက္ရင္ ဒုကၡ ဆုိၿပီး စုိးရိမ္စိတ္ေလး ၀င္လာေတာ့ ရုံးကေန ခပ္တုတ္တုတ္ ဆင္းခဲ့တယ္။
Subscribe to:
Posts (Atom)